Nationellt möte om sjukhusfysik 2019

Nu är det äntligen dags igen!

Efter ett års uppehåll är det återigen dags för Nationellt möte om Sjukhusfysik. I år har vi valt att återvända till Falkenberg Strandbad som sedan sist har expanderat och står redo för ett möte som vi tror och hoppas blir något alldeles extra. Nya ”The retreat club” är perfekt för en stunds avslappnade diskussioner och skapande av nätverk i SPA-miljö innan middagen. För mötet har vi bokat hela hotellet samt intilliggande ”Ocean hotell”. Det är först till kvar som gäller för de rum som finns på Strandbaden. Om vi fortsätter att växa i deltagarantal även i år så kan antalet rum bli begränsade. I år öppnar vi också upp för möjligheten att, till reducerad deltagaravgift, dela rum med en kollega.

Förra årets ECMP-konferens genererade ett ekonomiskt överskott som SSFF och SFfR har beslutat att tilldela budgeten för Nationellt möte om sjukhusfysik. En del av den summan har lagts i årets budget och har möjliggjort en betydande sänkning av deltagaravgifterna.

Program- och organisationskommittéer, kursarrangörer m.fl. jobbar nu för fullt med innehållet. Som vanligt skapas det allra bästa programmet ihop med era bidrag i form av presentationer och posters. Mötet inleds med två CPD/ST-kurser, chefsfysikermöte samt en halvdags workshop om ledningssystem för strålsäkerhet. Nytt för i år är också att vi under mötet ger företagen möjlighet att lyfta fram sina nyheter i en företagssession!

Ett uppdaterat mötesprogram finns här, och för de parallella sessionerna här!

Här finns nu abstractboken för nedladdning!

OBS ny programpunkt 2019-09-02: SSM håller ett seminarium med titeln "Minderåriga och kontrollerat område" 13/11 kl 08:30-09:30. Seminariet finns som tillval på anmälningssidan. Har du redan anmält dig kommer du att få ett mail med förfrågan om att lägga till anmälan till seminariet.

Här finns kursbeskrivningar för kurserna som ges 11-12/11:

Antalet anmälningar har i år överträffat förväntningarna och anmälningssidan är därför nu stängd. Här finns en lista på samtliga anmälda deltagare.

Ta chansen och presentera ditt arbete/projekt på mötet. Se Call for abstracts och instruktion! OBS: deadline för inskickande av abstract har förlängts till 2 september!

Information för företag som är intresserade av att ställa ut på årets möte finns här.

Mötet har också en egen Facebook-sida!

Har du frågor om din anmälan eller undrar någor, kontakta Organisationskommittén så ser vi till att rätt person hjälper dig

Välkommen med din anmälan och hoppas att vi ses i Falkenberg i november!